sobota, 25 maja 2013

Wykład o miłości do bliźniego, część pierwsza.


Z innej beczki troszkę dzisiaj. Uderzyło mnie to jakoś, ten tekst z obrazka powyżej oczywiście. Jestem osobą bardzo tolerancyjną, chociaż nie przymykam oka na wszystko. Dla mnie każdy, kto nie czyni nic złego innym, jest godnym szacunku obywatelem, człowiekiem, tak samo jak ja czy Ty. Irytują mnie potwornie, komentarze niektórych moich znajomych, które czasami wręcz emanują agresją wobec homoseksualistów na przykład. W takich sytuacjach zastanawiam się, dlaczego nikt jeszcze nie dostał ode mnie czymś w głowę. Jak już wspominałam, jestem tolerancyjna dla osób, które nie krzywdzą innych, a takie komentarze są jak najbardziej krzywdzące. Powiedzmy sobie szczerze, chyba każdy z nas zna jakiegoś homofoba. Skąd to się bierze? Nie mam głowy. Jak można czuć niechęć czy nienawiść do osoby, której się nie zna, tylko dlatego, że jest homoseksualna, tym bardziej, jeśli to nas kompletnie nie dotyczy. Bo tak najczęściej bywa. Prawda jest taka, że ci sami, których widok czy nawet sama myśl o gejach napawa obrzydzeniem i odrazą, z zachwytem wpatrywaliby się w dwie całujące się kobiety. Kochani, dlaczego tak jest? Czasami homoseksualiści zachowują się niesmacznie, afiszują się ze swoim związkiem i swoją orientacją, ale przecież takie same przykłady par można podać wśród tych hetero. Każdy powinien mieć prawo do indywidualności, do szczęścia i szacunku o ile nie robi nic złego. Każdy ma prawo do miłości. Homoseksualizm to nie choroba, to orientacja, taka sama jak heteroseksualizm. Ile było przypadków osób homoseksualnych w historii?  Wiecie, że homoseksualizm występuje wśród zwierząt, a dokładniej wśród ok 1500 żyjących na wolności gatunków zwierząt w tym wśród tych najbardziej spokrewnionych z człowiekiem - szympansów. Badania dowiodły, że niektóre pingwiny tej samej płci łączą się w pary na całe życie i tworzą razem własne gniazdo. To naturalne i towarzyszy nam od zarania dziejów. Dlaczego wciąż tak boimy się inności? Otwórzmy się na świat i jego różne aspekty!
Jakie jest wasze zdanie na ten temat? Myślicie podobnie czy wręcz przeciwnie, uważacie, że homoseksualizm powinno się 'zwalczać' a ludzi ujawniających się spychać na margines społeczny? Czy waszym zdaniem, pary jednakowej płci powinny mieć możliwość zawierania związków małżeńskich i adopcji dzieci? Jestem bardzo ciekawa :)

1 komentarz:

  1. To drażliwy temat dla wielu ludzi, i taka jest prawda, że temat rzeczka, myślę, że nawet kilka wpisów o tym nie wykończyłoby tematyki. Kwestia podejścia zmienia się też z wiekiem, z sytuacją w jakiej się żyję.

    http://beznudyyy.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń